2008년 10월 24일 금요일

닷TV, dotTV

국내 방송사 주관으로 닷tv란 프로젝트를 추진한다는 정보를 들었다.
아직은 베일에 가려져 있는 것 같아서 자세한 정보를 얻을 수 없었지만
컨텐츠 소유권을 갖고 있는 방송사가 추진하는 프로젝트라 흥미가 있어 추가적인 검색을 해보았다.
아직은 준비중이라 관련 사이트인


는 폐쇄되있는 상태였으나 멋쟁이 구글이 이 사이트를 Google's cache에 저장해 두었다. ㅋㅋ

Google's cache에 있는 글을 옮기면 닷티비는 다음과 같다

Next-Generation
Interactive TV Viewing Experience

dotTV ™ is an industry consortium whose mission is to build a next-generation interactive TV viewing experience leveraging social networking and online video to engage viewers. As viewers increasingly demand an anytime, anywhere, any-device viewing experience, dotTV seeks to bring the interactivity of online media and social networking to the TV and set-top box.

About dotTV

dotTV™ is a consortium whose mission is to develop and promote specifications for the next-generation digital TV service. As viewers increasingly demand greater flexibility in when, where and how they access TV and other entertainment content, dotTV brings the interactivity of online media and social networking to the TV and set-top box while retaining the cost and bandwidth advantages of the traditional broadcast network infrastructure. Based on specifications targeted for 2008, dotTV-compliant services will offer benefits for both the viewing public and broadcast/media companies. Consumers can find, watch, save and share favorite video moments using their HDTV, PC or mobile device while broadcasters and other media companies are able to offer a new service that enables the monetization of content through contextually relevant advertising. Members of the consortium include broadcasters, technology providers and consumer electronics manufacturers:

The dotTV Ecosystem
The dotTV platform meets the needs of the entertainment ecosystem:

For Consumers

As consumers demand availability of their entertainment from multiple devices, and as sharing becomes an essential part of a consumer's expectation, dotTV enables the next generation of consumer experience with video content.

For Advertisers

Targeted delivery of highly relevant ads based on video context and user information

For Broadcasters

Broadcasters find a dramatic increase in viewership and engagement since content is now discovered based on friend’s recommendations. An increase in viewership combined with contextually relevant advertising means incremental advertising revenue, new ad inventory, and CPM lift.

For Consumer Electronics Manufacturers

Consumer electronics manufacturers view dotTV functionality as a value-added feature that allows them to differentiate their products in the market

추가적으로 디지털타임즈의 기사에 의하면 동영상의 북마크 기능을 제공하는 것 같다.
북마크(Bookmark)로 저장할 수 있는 장면공유 서비스를 처음 선보일 예정이다. 이 서비스는 시청자들이 기존 지상파TV 장면을 북마크 기능으로 저장하고 이를 인터넷상에서 공유할 수 있는 기능이다. 특히, 해당 장면과 관련된 정보를 부가서비스 형태로 제공함으로써 소비자들에 더 좋은 정보를 제공하는 동시에 타깃 광고서비스도 가능하다

첫느낌으로는 왠지 UCC가 빠진 유튜브와 같은 형태가 될것 같다는 생각이 들었는데..
닷TV가 다루는 device가 HDTV, PC, mobile device 그리고 set-top box에 걸쳐 거의 consumers의 모든 체널을 공략하기에 그 파급력은 막강할 것 같다.

무엇보다 IPTV에서 성장동력을 확보하려는 ISP들에게 큰 타격을 주지 않을지 그 귀추가 주목된다.

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